חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

פעילויות לבתי ספר

ט"ו בשבט

 

"העץ היה לנו לסמל", פעילויות לט"ו בשבט לבתי ספר ולקבוצות מאורגנות

 בית ספר שדה כפר עציון מוביל מזה יובל שנים את החינוך לאהבת הארץ ולשורשיות בגוש עציון מתוך חיבור למקורות ישראל ולחלוצי הגוש.

בשנה זו אנו מציעים לבתי הספר היסודיים ולקבוצות מאורגנות לציין את ט"ו בשבט, חגה של ארץ ישראל ביום סיור ייחודי שבמהלכו ניטע עצים במשלט מימי תש"ח, בסיורים בעקבות הצומח של הארץ או בסדר חגיגי שנוכל לערוך כפעילות אצלכם בבית הספר.

 

ההצעות שלנו:

  • כך הולכים השותלים: מכינות וקבוצות מאורגנות להשתתף בנטיעות של עצים בגבעת הסלעים, אחד המשלטים החשובים במלחמת העצמאות. עלות עץ לנטיעה 10 ש"ח בלבד ומומלץ לשלב את הנטיעות עם סיור באזור. המבצע תקף לשבוע שבו חל ט"ו בשבט ומתאים ליום סיור.

 

לו"ז לדוג':

8:30 – 9:30 נסיעה לכפר עציון – גבעת הסלעים

9:30 – 10:00 ארוחת בוקר

10:00 – 11:00 סיור בגבעת הסלעים – נשמע על ההתיישבות בהר – אישיים כמו הולצמן, יוסף דמסט ושלום קרניאל. נדבר על ימי תש"ח שבהם היתה ההגנה נחוצה ועל המשלט שהיווה עמדת הגנה אשר הגנה על מתיישבי הקיבוץ.

11:00 – 12:30 נטיעות – בהדרכה מוסמכת נשמע על קק"ל אשר נטעה עצים במרחב על מנת לקבוע גבול, נדבר על שתילת עצים בימינו אנו, האם כדאי? ומה נוטעים?

לסיום נשתול משתילי ארץ ישראל.

סיורים בעקבות הטבע והפריחה:

  • סיור אגדי : נצא אל הטבע אל מרחב שלם של אגדות וסיפורים על פרחים וצמחים שונים. נכיר את הטבע באמצעים שונים דרך סיפורים על תרבויות שונות ושימושם של הצמחים, נלמד לזהות ולהגדיר את הצמחים השונים ונפעיל את חמשת החושים. נעשה יצירה יחודית מהטבע ונשמע על יחסי גומלין של אדם וסביבה.

(את הסיור ניתן לערוך בהרי ירושלים ושפלת יהודה)

 

מסלול לדוג':חקלאים בדרך אל העיר - סטף

08:30 יציאה מבית הספר

09:15 – 09:45 ארוחת בוקר בחניון סטף עליון

09:45 - 13:30  סטף - נרד במורדות הר איתן דרך תצפיות הטבולות בחורש אל מעיינות הסטף – מעיינות הנובעים מנקבות וזורמים לבריכות אגירה ותעלות השקיה. נטייל בין המעיינות, נכנס לנקבות הקסומות, נשמע על חקלאות שלחין בימי קדם, ונתרשם מהמדרגות החקלאיות הפורחות.

13:30 – 14:15 יצירה בטבע - פעילות הכנת מגדירי צמחים אישיים – ממגדיר העשוי מדפים ממוחזרים נזהה פרחים וצמחים ונכתוב עליהם מס' מילים מהידע אותו שמענו בהדרכה.

14:15 – 14:45 נסיעה חזרה לבי"ס

 

  • השקדיה פורחת : ראש השנה לאילנות מעבר להיותו חג הלכתי- חקלאי פותח לנו חלון הזדמנויות להכיר את ידיעותינו על הצומח בארץ. נדבר על השקדיה (איך אפשר שלא?) שפורחת ממש עכשיו. נלמד על יסודות הבוטניקה - מבנה הפרח, מנגנון האבקה. וכמובן.. איך באים פרחים לעולם?

(את הסיור ניתן לערוך בהרי ירושלים ושפלת יהודה)

 

לו"ז לדוג': נחל קטלב

8:30 יציאה מבית הספר

9:30 – 10:00 ארוחת בוקר בחניון בר בהר

10:00 – 13:00 לכבוד ט"ו בשבט נצא לטייל בנחל קטלב, להריח את ריח האדמה ולחזות בפריחת השקדיות העוטפת את הנחל. נטייל בין מעיינות פועמים וחורש ים תיכוני מלבלב. יש להצטייד בכובע מים ונעליים.

13:00 – 13:45 יצירה בטבע - פעילות תכשיטים מהטבע – את המצאי בשטח נשזור על גבי חוט ונכין שרשראות וצמידים.

13:45 – 14:45 נסיעה חזרה

 

  • "מגילת הנטיעה" בעקבות מורשת האדם בהר: נטייל במעיינות גוש עציון כשנושא הטיול יהיה העלייה להר וההתיישבות בו. דרך סיפורה של קבוצת אברהם. ניגע בשתי דמויות חשובות וערכיות: שלום קרניאל ויוסף דמסט אשר חיבורם לארץ ולאדמה הינו מעורר השראה. נקראה את מגילת הנטיעה שכתב שלום קרניאל ונלמד על אהבת הארץ של יוסף דמסט.

 

מסלול לדוג': מעיינות גוש עציון

8:30  נסיעה לחורבת הילל

9:00 – 9:30 ארוחת בוקר

9:30 – 12:00 אל המעיין הפועם בהר – טיול בין מעיינות פועמים ותגליות ארכיאולוגיות חדשות ומפתיעות מחורבת הילל דרך עין חובילה עד משואות יצחק הישנה. בטיול נוכל לשמוע על ההתיישבות היהודית בהר חברון לאורך ההיסטוריה ועל קבוצת אברהם, לספוג מן הנופים החקלאיים, נדבר על אישיים חשובים כגון: שלום קרניאל ויוסף דמסט.

12:00 – 13:00  יצירה בטבע – איצטרובייל – נכין מובייל לחדר מההפתעות הקסומות בטבע- אצטרובלים, זרעים, תרמילים ועלים יבשים.

14:00  סיום בבי"ס

 

  • הטבע מגיע אליכם לבית הספר! נערוך סדר ט"ו בשבט בבית הספר, נשמע על הארץ הטובה ועל מנהגי החג שהתפתחו עם השנים, זאת דרך - סיפורים, חידות, שירים ומשחקים.

 

עלויות:

  • מדריך - 720
  • פעילות יצירה בטבע – 6 ₪ לתלמיד/ה.

לבחירתכם:

  • הכנת שרשראות/ צמידים- את המצאי העשיר בשטח על פני האדמה נשזור לתכשיטים יפיפיים.
  • הכנת מגדיר אישיים- מדפים ממוחזרים נכין חוברת קטנה, בה נצייר/נדביק פרחים וצמחים שונים אותם נפגוש בטיול ועליהם נכתוב מידע לפי ההדרכה בשטח. ניתן להדביק עלים שנשרו אל המגדיר האישי וכך ניצור מזכרת מלמדת ומשמעותית.
  • איצטרובייל- הכנת מובייל מפרי עץ האורן- האצטרובל, ניתן לקשט את האצטרובייל הייחודי בעלים יבשים אותם נמצא על פני הקרקע וספלולים.

(יש להצטייד בקלמרים עבור הפעילויות.)

  • שתיל לנטיעה – 10

 

להזמנות נא ליצור קשר עם שילת שמחי 050-9077002 או אסנת כרמל 053-4832639 (ניתן לשלוח הודעה) 050-9077002 או במייל siyurim@kfar-etzion.org.il או במייל - Asnat.Carmel@kfar-etzion.org.il

 

ונסיים בדבריו של שלום קרניאל איש כפר עציון, אשר נפל בשיירת העשרה במלחמת העצמאות, וכתב בט"ו בשבט תש"ד דברים שמזכירים לנו מהו עץ ומי אנחנו.. מילים אשר ראוי לקוראם בסדר ט"ו בשבט עם המשפחה:

"אנו בני דור הגאולה, שראינו את הגולה תלושה משרשה הטבעי, נפגעת מכל רוחות ונתנת לבוז ולמשסה למכות הגויים קנאנו בעץ וחלמנו על תחית העם המושרש במולדתו, כאותו העץ ששרשיו מעמיקים באדמה וענפיו פונים לשמים. העץ היה לנו לסמל דרכנו ותחיתנו — לאחד הארץ עם השמים, את השורש עם גזעו, את התורה עם העבודה. רצינו להכות שרשים באדמה, פשוטו כמשמעו והשתוקקנו יחד עם זה להתעלות ולהדבק בשמים. ומכאן רצוננו העז לנטוע עצים במולדת, והחיבה הרבה שאנו מחדירים בלב הילד אל העץ. כי מחוץ לברכה הרבה הבאה לאדם מן העץ אנו רואים בו סמל הגאולה והפדות".

 

מחכים לכם תחת עץ האלון,

שנה טובה!

 

 

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp