חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

חלומות מתוך האפר

מסע שורשים משואה לתקומה- מסע חלופי למסע לפולין בשנת קורונה

 

שלום למנהלי בתי הספר העל יסודיים, לרכזים החברתיים ולרכזי הטיולים:


המסע לפולין בוטל, ואנו בבית ספר שדה כפר עציון רואים את השנה הזו כהזדמנות לצעוד בארץ בעקבות סיפורה של השואה.
הקמנו פורום היגוי בהשתתפות מבחר של חוקרי שואה ואנשי חינוך- בנינו מסע מעמיק, העוסק בשורשי זיכרון השואה, והשלכותיו על דמותו של העם היהודי כעם וכיחידים - כחלופה וכהשלמה של המסע לפולין. 

 המסע לתפישתנו איננו רק "שיעור היסטוריה" מדובר במסע שבו נבחן את ההשפעה של השואה על כל אחד מאתנו בחי היומיום שלנו כפרטים וכחברה וכמדינה.
המסע בן שלושה ימים ויודרך על ידי צוות שהוכשר במיוחד למסע זה
הלינה בבית ההארחה של בית ספר שדה כפר עציון.

ניתן לשריין תאריכים!
מספר המקומות מוגבל.

 

 

 

 חלומות מתוך האפר-

WhatsApp Image 2020-08-27 at 10.42.57_20200827104324.695.jpeg

צילום: נועם חן


מסע בעקבות זיכרון השואה ועיצוב הזהות הישראלית

 

זיכרון השואה מעלה שאלות וסוגיות הנוגעות בהגדרתה של הזהות היהודית ותפקידה בעולם. הקמתה של מדינת ישראל בסמיכות לשואה, מעצים את הקשר בין השואה לבין התקומה, ומזמין אותנו לנסות ולהבין את מקומה של השואה ואת השלכותיה על החיים בהווה.

במהלך המסע נעסוק בתפקיד הזיכרון בעיצוב הזהות הלאומית והאישית. נצעד בדרך בה הלכו דור הניצולים ונכיר את חלקם בהקמת המדינה.

סיפורו של גוש עציון הינו המשמעותי ביותר במפגש שבין ניצולי השואה לבין מחיר תקומתה של המדינה. נשמע את סיפורו של כפר עציון במלחמת השחרור, ואת סיפורם של ניצולי השואה שלחמו בו, ונבקר באתרים היסטוריים מתקופת בית שני ומרד בר כוכבא, אשר יצרו תשתית להתמודדות עם קשיי דור השואה, כאלפיים שנה מאוחר יותר.

נעמיק את הקשר שבין משבר לבין תקומה, תוך חיבור לקחי העבר, לעיצוב הזהות של אלו החיים כאן היום.

 

מבנה המסע:

לפני המסע:

-יום הכנה בבית הספר ע"י אחד ממדריכי המסע

המסע עצמו:

יום ראשון - שורשים וזיכרון
• פתיחה למסע היכרות ותיאום ציפיות.

  • חוף ניצנים - סיפורו של המוסד לעליה ב' ותקופת העפלה לארץ ישראל, בירור שורשי הכמיהה לציון וקיבוץ גלויות, ותפקידה של הערבות ההדדית ושותפות הגורל הקיימת בעם היהודי.
  • אנדרטת מגילת האש, נחל כסלון, ואנדרטת אלכסנדרוני במרחב לטרון - הכרת מקומם של ניצולי השואה בקימומה של מדינת ישראל, ובמלחמת העצמאות. הבנת המניע הפנימי של שרידי התופת לשוב ולהילחם למען חירות עמם. הענקת פרספקטיבה היסטורית לתקופתנו.

 


יום ב' - משואה לתקומה – ממשבר לגאולה

  • גוש עציון - המוזיאון ההיסטורי, אנדרטת נצר אחרון והחיזיון האור - קולי החדש – סיפורה של העמדה הדרומית של ירושלים במלחמת העצמאות, ומשמעות המפגש הטראגי בין ניצולי השואה, ובין מחיר תקומתה של המדינה. בגוש עציון נפלו 15 חללי נצר אחרון – שהוא המספר הגבוה ביותר במלחמת העצמאות באתר קרבות אחד.

  • סיור בחירבת הילאל באתר מימי מרד בר כוכבא - זיהוי הערכים שהובילו את המורדים ודיון בהשלכות המרד וכישלונו - על ההמשך הקיום היהודי והזיכרון ההיסטורי.


יום ג' - בין אשוויץ לברית סיני – חזון וייעוד

  • קבר רחל – רחל כדמות המגלמת את הציפייה של עם ישראל לשובם של הבנים לגבולם. הסבלנות, האמונה והזיכרוןחוברים יחדיו לסיפור שמקבל ממשות פיזית בדמות קבר רחל.

 

  • יד ושם
  • הרובע היהודי וסיום בכותל המערבי. העיר ירושלים כסמל, כמושא געגועים, וכמילת קוד שאוצרת בתוכה עולם של ביטויים ורגשות, המעצבים את דמותנו הלאומית והאישית. הנצחת השואה בירושלים – במקום סמוך ונראה לכותל המערבי, כביטוי להגשמת החלום של אלו שלא זכו לכך.

סיכום ועיבוד המסע. דיון בהשלכות האפשריות של זיכרון השואה על החיים שלנו היום.

 

 

עלות המסע ופרטים נוספים:

צופיה קולמן 053-4832639

 Bsadenoar@kfar-etzion.org.il

 

 

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp