חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

ימי עיון למפקדים

אנו בונים ימי עיון המרכזים ביום מלא מספר לבנות תוכן. המבנה הבסיסי אותו אנו מציעים הוא סיור בשטח, ביקור באחד מאתרי המורשת באזורנו ושילוב שתי הרצאות. אך המבנה הוא גמיש ומותאם לרצון ולזמן העומד ליחידה. ימי העיון שלנו עוסקים בנושאי תוכן מגוונים ומותאמים לאופיה ולצרכיה של היחידה.

נושאים לדוגמא לימי העיון: טוהר הנשק ומוסר לחימה, מנהיגות ברגעי משבר וקושי, ייחודה ומעמדה של ירושלים, מורשת קרב בגוש עציון ובהרי יהודה וכן ימי עיון סביב מעגל השנה בהתאם לימים ומועדים שונים.

דוגמא ליום עיון:

מרכזיותה של ירושלים מימי התנ"ך ועד ימינו:

מטרות יום העליון: המפקד ילמד אודות יחידותה של ירושלים בבחינות הדתית צבאית מדינית מהקמת המדינה ועד ימינו.

המפקד יחשפו למורכבות הביטחונית והקיומית של ירושלים.

9:00 -9:30- פתיחה ורקע על ירושלים-  מקומה של ירושלים בתרבות היהודית הישראלית לארוך הדורות. ירושלים כעיר קדושה לשלוש הדתות.

9:30 -10:00- ירושלים בתש"ח – סקירה היסטורית על ירושלים במהלך מלחמת ששת הימים. מה הייתה המטרה של דוד בן גוריון במתן כוחות רבים להגנה על ירושלים בזמן מלחמת העצמאות ועיון בדבריו של בן גוריון "אם יש נשמה למדינה, הרי ירושלים נשמתה של המדינה." נרד אל שורש הקשר הישראלי בין ירושלים לעמה. מדוע העיר הזו מעוררת כל כך הרבה הדים בעולם כולו. האם יש עניין לשמר את הקשר לעיר?

10:00-10:15- הפסקה.

10:15 -12:00- סקירת מלחמת ששת הימים - רקע לקרבות בירושלים במלחמת העצמאות וששת הימים תוך מרכזיותה של ירושלים מבחינה ביטחונית, מדינית, דתית ומהותית במערכות אלה.

12:00-12:45- ארוחת צהריים.

12:45 -14:15- סדנא -  מרכזיותה של ירושלים היום: בין אונסק"ו לכותל המערבי. מה מקומה של ירושלים במציאות העכשווית. דיון על הקשר האישי של כל אחד מהמפקדים.

מפגש עם לוחם פלמ"ח בחטיבת הראל במלחמת העצמאות.

חנוך קוסובסקי – לוחם גדוד הפורצים בחטיבת הראל על תחושת העצמאות והמאבק שליוו את לוחמי הפלמ"ח בעת הקרבות לצפייה ביום סיור שבי"ס שדה כפר עציון קיים במסגרת "יום בעקבות חטיבת הראל של הפלמ"ח " לחץ כאן!

14:15 -15:00- פעילות מסכמת+ סיכום מפקד.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp