חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

דוגמא ללו"ז טיול לחיילים בגוש עציון

08:00 – 08:30 תצפית "מצפור האלף" - תצפית  º360 מנווה דניאל בנקודה הגבוהה ביותר בגוש עציון, לעבר ירושלים, יישובי גוש עציון, הרודיון ומזרח הגוש, והשפלה הנפרשת ככף היד... המצפור נימצא על קו פרשת המים ונימצא על אם דרך האבות הקדומה.

 

08:45 – 13:00 אל המעיין הפועם בהר – טיול בין מעיינות פועמים ותגליות ארכיאולוגיות חדשות ומפתיעות מחורבת הילאל בבת עין, אל עין חובלה ומשואות יצחק הישנה, משם נרד לעין סג'מה ועין דובק ונסיים בכיכר כפר עציון. בטיול נוכל לשמוע על ההתיישבות היהודית בהר- חברון לאורך ההיסטוריה, ועל נפילת הגוש ותקומתו, לספוג מן הנופים החקלאיים, ולהשתכשך במעיינות פועמים.

 

13:15 – 14:30 סיפור גוש עציון - צפייה בחזיון האור קולי וביקור במוזיאון העדות - מיצג אור-קולי ואתר הנצחה המספרים את פרשת הגבורה של מתיישבי גוש עציון- ההתיישבות והמערכה במלחמת העצמאות וממחישים את הדרמה רבת העוצמה שהתחוללה במקום.

לצפייה בטריילר לחץ כאן!

 

14:30 – 15:15 "עומדות היו רגלנו על רכסי ההרים אשר במערב בצופנו לכיוון האלון הבודד" שיחה  עם ד"ר יוחנן בן יעקב -  מילדי כפר עציון אשר פונה עם האימהות והילדים במהלך המלחמה מכפר עציון, אביו יעקב קלפהולץ נפל בקרב. ובתום מלחמת ששת הימים שב לגוש עציון יחד עם חבריו כדי להקים מחדש את הקיבוץ של הוריו.  נשמע על הכיסופים לגוש עציון במשך 19 שנות ניתוק, ועל השיבה המחודשת הביתה ועל  המחקר בעקבות הל"ה שיזם בן יעקב עם החזרה לגוש עציון.

לצפייה בהרצאתו של יוחנן בן יעקב בנושא השורשים הרעיוניים של בני כפר עציון לחץ כאן!

 

15:30 – 16:00 בעקבות הלמד הא - הליכה בעקבות לוחמי מחלקת ההר. 35 לוחמים שעשו דרכם בעצם ימי קרבות מלחמת העצמאות אל יישובי גוש עציון הנצור אך בדרך נחשפו על ידי הערבים ונלחמו בקרב גבורה ממנו לא שבו. בדרכם האחרונה של לוחמי הפלמ"ח והחי"ש.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp