חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

דוגמאות לסיורי תנ"ך

מתנ"ך לתש"ח בשפלת יהודה - סיור בשפלת יהודה בעקבות סיפורי התנ"ך בימי השופטים, דוד המלך ותקופת המלוכה.

נעסוק בהתהוות עם ישראל משבטים לעם מאוחד. נלמד מדמותו של דוד המלך, שהפך מרועה צאן למלך ישראל. על הענווה והגבורה בקרב מול גולית הפלישתי. נכיר את שיטות הלחימה של מורדי בר כוכבא אל מול הלגיון הרומאי וכיצד השפיעו סיפורי התנ"ך על לוחמי הפלמ"ח בתש"ח. משם נמשיך אל המשלט המשותף בבית שמש , נשמע על מורשת הקרב של "מבצע ההר"  ועל דמותו של אהרון שמיט ג'ימי המפקד הנערץ.

 

נחל תקוע ומערת חריטון-  טיול בעקבות נזירים ונביאים בנחל תקוע, נופים מדבריים מרהיבים וזחילה במערה הארוכה בארץ!!! נשמע על אופיו המיוחד של ספר מדבר יהודה, על התפתחות הנצרות ותחילתה של תנועת הנזירות בארץ, על הנביא עמוס אשר מוצאו בתקוע,  ונקנח באחד מפלאי הטבע הגדולים בארצנו- מערת חריטון!!

 

אל גג העולם - שדה בועז – אל שדות בית לחם. סיור בעקבות סיפור מגילת רות נבקר בשדותיהם של רות המואביה ובעז בית הלחמי.  במסלול נברר מי קבור בנבי דניאל?  נבקר במעיין המופלא-  עין אל קסיס , נספר את סיפורה של שיירת נבי דניאל , נפגוש בבורות מים ומערות קבורה, ונערוך תצפית מ"גג העולם"- הנקודה היהודית הגבוהה בהר חברון- אל עבר הנופים המרהיבים הנשקפים ממרומי ההר!  

 

חברון ומערת המכפלה – נצעד בעקבות 4000 שנות היסטוריה יהודית בעיר האבות חברון. נפתח בשכונת תל רומידה לתצפית של 360 מעלות על העיר ההררית חברון. נבקר בחברון של ימי אברהם ודוד ובקבר ישי ורות. שם נתחבר, דרך השרידים הקדומים של העיר, לסיפורים המדגישים את מרכזיותה של העיר בעבר.  נמשיך דרך המעיין של חברון העתיקה , דרך בית הדסה  והמוזיאון ההיסטורי והאמנותי, המספר את סיפורה של קהילת חברון, אל הרובע היהודי של חברון ובית כנסת אברהם אבינו האשכנזי והספרדי.  נסיים בביקור במערת המכפלה מקום קבורת האבות. במהלך הטיול נשמע על ההיסטוריה רבת השנים וחשיבותה  של העיר חברון, מימי אברהם אבינו ועד עצם היום הזה!

 

טיול סביב הישוב  אביגיל – ביקור בישוב בדרום הר חברון הנושא את שמה של הגיבורה המקראית מספר שמואל. נתצפת אל עבר תל מעון בעקבות דוד המלך ו"דרומא". עם התנ"ך ביחד נשמע את סיפור נבל הכרמלי

תצפית מהיישוב תלם לכיוון קעילה - סיפור דוד והצלת תושבי קעילה . מעל נחל גוברין המרשים נראה את סיפורי התנ"ך עולים לנגד עינינו. נספר את סיפור הבריחה של דוד ועל אזור התפר שבין צפון לדרום הר חברון

חרבת כייפא – סיור בשרידי העיר מימי דוד ושלמה הנמצאת בלב המחלוקת על ביסוס התנ"ך על ממצאי הארכיאולוגיה. נבקר בין שרידי חומה, 2 השערים ועוד, ונערוך תצפית לעבר עמק האלה בעקבות מלחמת דוד וגלית.

תל לכיש – סיור בשרידי העיר לכיש,  עיר מרכזית בתקופות הכנעניות ובתקופת מלכי יהודה. נתחקה אחר סוללת המצור האשורית, שער העיר, ארמון מימי ממלכת יהודה וממצאים מעניינים נוספים.

תל עזקה ושביל הבורות והבארות - טיול בשבילי פארק בריטניה, העפלה אל ראש תל עזקה, תצפית  על עמק האלה. נשמע על דוד המלך ,מרועה- למנהיג ונאיר את הקרב אשר נערך במקום בין דוד לגוליית, באור חדש. משם נמשיך על שביל ישראל לאורך שביל הבורות והבארות נשמע מה ההבדל בין בור ובאר, מה הייחודיות של עמק האלה לאורך ההיסטוריה.

אל מערת עדולם- נעפיל בעקבות דוד המלך אל תל עדולם, נבקר במערת עדולם ונשמע על הממצאים של משה דיין במקום, נשקיף אל הרי יהודה כור מחצבתו של דוד המלך.

תל צפית – בשפך נחל האלה ויער חרובית סיור בשרידי העיר גת המקראית, עיר הולדתו של גליית הפלישתי. בעקבות החפירות האינטנסביות שמנוהלות בשנים האחרונות על ידי אונברסיטת בר אילן.

תל צרעה – נבקר במקום "צרעה" המקראית, עיר הולדתו של שמשון הגיבור, נצפה לעבר נחל שורק והרי יהודה, ונעסוק בגפן ובייצור היין שהיה אחד הענפים החקלאיים החשובים בצרעה הקדומה ע"פ הגתות הרבות שנמצאו במקום.

תל בית שמש – נבקר בתל המשמר את שמה של בית שמש המקראית, נתצפת לעמק שורק אל עבר מישור החוף ארצם של הפלישתים העקוב אחרי סיפור טלטלתו של ארון ה' מאז נשבה בקרב אפק ועד חזרתו אל ארץ יהודה

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp