חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

דוגמאות לסיורים בנושא מעגל השנה

ראש השנה – סיורי סליחות

סיור סליחות בנחלאות - סיור לילי באווירת הימים הנוראים בלילה ירושלמי בין הסמטאות ובתי הכנסת של שכונת נחלאות בלב העיר. משכונת אבן ישראל ועד לזכרון טוביה, נשמע על הווי השכונה, אנשיה המיוחדים, נעבור בין בתי הכנסת השונים (במידת האפשר נכנס לתוך בתי הכנסת) בשכונה ונשמע על מנהגי וניגוני הסליחות השונים.

סיור סליחות ברובע היהודי - סיור בדגש ימי רחמים ורצון ברחובותיה של ירושלים. נצא לסיור מהר ציון, לרובע היהודי בעקבות המחילה והסליחה במקורות השונים. נעבור בין כמה מבתי הכנסת ברובע היהודי, ונסיים באמירת סליחות בכותל המערבי.

סיור סליחות מהר הזיתים לעיר דוד – נצפה מתצפית רחבעם בהר הזיתים לעבר הר הבית והעיר העתיקה. נרד במורדות הר הזיתים דרך "מעלה הכהנים" לעבר נחל קדרון ונבקר ב"יד אבשלום". משם נעלה לעבר עיר דוד ונבקר בארמון המלך דוד. במהלך הסיור נעסוק בכיסופים והתפילה להר הבית לאורך הדורות ובימי סליחה ורחמים.

 

חנוכה – בעקבות קרבות המכבים

קרבות המקבים בעמק ברכה – יציאה מכפר עציון אל כרמי עמק ברכה שם נשמע על הקרב החמישי של המקבים "קרב בית זכריה" נספר בגבורת אלעזר המכבי שעצר גופו את הפילים של יוון ונראה כיצד סיפור חנוכה מתקשר באופן ישיר לסיפור גוש עציון בתש"ח. נסיים באלון הבודד סמל הכיסופים של גוש עציון המתחדש.

בעקבות המכבים בפארק קנדה - טיול אל פארק קנדה - בעקבות הקרב המפתיע והמזהיר של המכבים במקום. במסלול נהלך בין שרידי העיר הרומית- אמאוס, בוסתנים ונרקיסים, ונעמוד על חשיבות האזור לאורך ההיסטוריה- מימי החשמונאים ועד ימינו אנו!

קברות המכבים ביער בן שמן - נגלה את מודיעין העתיקה בה פרץ מרד החשמונאים ונצעד ביער בן שמן בנופה הקסום של שפלת יהודה בחורף. נמשיך אל "קברות המכבים" ונשמע מי נקבר במקום.

חנוכיות בנחלאות - נסתובב בשכונות הקסומות ב"נחלאות" בין חצרות של אשכנזים, ספרדים, ליטאים וחסידים.נהנה מן האור ההולך וגדל, ומהקסם שבשכונות המיוחדות. נשמע על מנהגי חג החנוכה ומקורו, ועל גבורת המכבים, ונקנח בסופגניות חמות בשוק מחנה יהודה

בעקבות עולי הרגל לירושלים: ירושלים נבחרה כעיר בירה לפני כ 3000 שנה. מאז אנשים עולים לרגל בכל שנה. נצא בעקבות עולי הרגל והבחירה של ירושלים. נתחיל בהר הזיתים ובמונומנטים המרהיבים, נמשיך לעיר דוד, בחירתו של דוד והקמת העיר. נכנס לנקבת חזקיהו שהובילה מים לעיר ונחזור אל מתחת לאדמה ברחוב ההורדיאני בו היו עולים עולי הרגל הרבים בדרכם בית המקדש השני. נצא למרגלות הכותל המערבי בשיא גודלו ותפארתו ונצפה בחזיון תלת מימד מרשים המדמה את בית המקדש השני בהסתמך על הממצאים הארכיאולוגים.

 

יום שחרור ירושלים

יום אחד לאחר שתגאל ירושלים" בעקבות שירי יצחק שלו בעיר העתיקה"נסייר בעקבות שיריו של יצחק שלו המציגים את תפיסת עולמו ביחס לירושלים כעיר חצויה ואת השינוי האדיר בעקבות איחודה. נעסוק בשירי תגובה לראש הממשלה משה שרת, ביחס לתנ"ך ולטיולים בארץ, בגעגועים לחבלי ארץ תנכיי"ם אשר מעבר לגבול ועל תפקידו של המשורר כחולם לאומי.

"על חומותיך ירושלים הפקדתי שומרים" - על חומות ירושלים העתיקה משער יפו אל הכותל דרך שער האשפות: כשבועיים לאחר שחרור ירושלים באספת מפלגת רפ"י ביקש השר דוד בן גוריון את רשות הדיבור וקרא " צריך להרוס את חומת ירושלים. היא איננה יהודית היא נבנתה על ידי סולטאן תורכי במאה השש עשרה..." הצעתו של בן גוריון כידוע לא התקבלה, נהלך על חומת העיר העתיקה כשמצדנו האחד העיר העתיקה ומצדנו האחר העיר החדשה מדוע החליט סולטאן סולימאן המפואר לבנות בוקר אחד חומה ומדוע נבנתה בהילות רבה? נהלך על התפר שבין ישן לחדש, ממרום נשמע את סיפורי ירושלים משני צדי החומה. את סיירנו נתחיל בשער יפו, נרד מהחומה בשער האשפות ונסיים ברחבת הכותל המערבי.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp