חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

דוגמאות לסיורים בנגב

קבר דוד ופולה בן גוריון - קבריהם שוכנים בקצה מצוק תלול. מה גרם לזוג לעבור ממרכז העניינים החברתיים מדיניים לקיבוץ צעיר ומבודד של יוצאי פלמ"ח מדוע החליט בן גוריון להיקבר אל מול נופו העוצר נשימה של נחל צין ובקעת עובדת.

 

סנפיר קטן וחולות צבעוניים – נעפיל אל הסנפיר הקטן, הר סכין תלול ומרשים ממנו ניתן להשקיף על נוף מרהיב משם נרד אל חניון החולות ונהנה ממגוון החולות המדהים שהגאולוגיה של הנגב מספקת. נבין מהיכן נובעים החולות הצבעוניים בגווניהם היפיפיים.

 

עין עבדת הוא מעיין הנובע בקטע שבו נחל צין עוזב את רמת עבדת ומתחתר בין הרמה ורכס חתירה. הנחל יוצר כאן קניון צר ועמוק בסלע הקירטון הרך והלבן מראה מיוחד במינו .עין עבדת יוצר פלג נאה, מפל ובריכות. גדות הפלג עטורות צמחייה, המושכת לכאן בעלי חיים רבים, ביניהם יעלים. כדי שלא לפגוע במקור המים היחיד של בעלי החיים, הוגבלו שעות הביקור בגן הלאומי. בנחל צומחת חורשה של צפצפת הפרת, עץ שצומח בנאות מדבר ומתאפיין במגוון רחב של צורות עלים. שביל הטיולים שבאתר, שתוכנן כך שלא יפגע בנוף, עובר ליד מערות נזירים, שהתגוררו כאן בתקופה הביזנטית

עין ירקעם-מעלה פלמ"ח-נחל חתירה-מיצד צפיר-מעלה עקרבים רומי: נתחיל את המסלול בעין יורקעם פנינת טבע ירוקה בנגב לאורך השנה כולה המהווה מקור חיות לצמחיה ובעלי החיים בסביבה.  נעלה בקיר תלול וקשה בעקבת לוחמי ולחמות הפלמ"ח שהתחנכו, התאמנו והכירו את הארץ ברגליים בשבילי הנגב. נהנה מהגיאולוגיה העתיקה והמרשימה של קירות הנגב.

נחל פרס - פגישה עם הנחל המהווה גבול של צפון הנגב וצפון הערבה בואך דרום מדבר יהודה. נחל המאפשר הצצה למגוון שכיות חמדה: גבי פרס, קוביות ענק ומפל מרשים עם תצפית יפה לים המלח. נעקוב אחר אורח חיי המדבר כיצד מתמודדים הצמחים בעלי החיים והאדם.

נחל צפית תמר  - נצעד בקניון אטרקטיבי ומרהיב החבוי בין מצוקי המדבר בנחל המהווה חייץ בין מדבר יהודה למגב, נשמע על אופיו המיוחד של מדבר יהודה, היווצרותו ונחליו, נרד בסולמות ונחצה גבים נסיים בתצפית על דרום ים המלח

מעלה עלי שבמכתש הקטן:  מדוע נקרא המעלה בשם זה? טיול אל אחד מן המעלות המיוחדים שבנגב, החופן בתוכו סיפור של טבע ומורשת. נשמע על התופעה הישראלית שנקראת "מכתש ארוזי" ונהנה מפריחתו של הנגב.

נחל גוב –  הליכה מראש מעלה עקרבים עד רוג'ום צפיר אשר בבקעת צין, באפיק נחל גוב  הקניוני, בין גבים ומפלים בעזרת סולמות וחבלים.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp