חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

דוגמאות לסיורים בירושלים

"זה היה יעד מבוצר בצורה בלתי רגילה" - סיור בגבעת התחמושת בעקבות חטיבה 55 של הצנחנים. אל הקרב המיתולוגי בו נהרגו 24 לוחמים במטרה לבקע את הבסיס הירדני על הקו העירוני. בעקבות שירו של יהורם טהרלב ולוחמי התעלות שרק רצו לחזור הביתה בשלום.

הר הרצל – סיור בהר שמייצג את האומה. ביקור בבית העלמין הממלכתי של מדינת ישר[אל. נשמע על חלוקת ההר הזיכרון על הלב שבחלקה הצבאית ועל פסגת ההר בו קבור חוזה המדינה בנימין זאב הרצל.

 בעקבות חורבנות בתולדות בירושלים - נבקר  בימין משה ונשמע על הקרבות  בשכונה במלחמת השחרור, נסייר בסמטאות העיר העתיקה ונצפה על הר הבית ונשמע על חורבן בית שני ונסיים בכותל המערבי שם נעסוק בחורבן בית שני.

נוצרים וציירים בעין כרם - טיול בשכונה ציורית עין כרם. נחפש את הכפר הקדום מימי בית המקדש השני, בעקבות מקורותיה היהודיים של הנצרות הקדומה. נבקר בכמה כנסיות ובמעין מרים וסיפורי הנצרות והברית החדשה. נכיר את ההתחדשות בשכונה מפרוור מרוחק לכפר אמנים מתחדש.

משוררים, אמנים ואנשי ציבור בשכונת רחביה – סיור בשכונת הגנים רחביה, בעקבות המשוררים הנושאים את שמות הרחובות. ואנשי ציבור ורוח שהתגוררו בשכונה.

אגדות בנחלאות –סיור באווירה ירושלמית קסומה בסמטאות החבויות בלב העיר משכונת אבן ישראל ועד לזיכרון טוביה. נשמע על הווי השכונה, אנשיה וניגוניה המיוחדים. נסיים בשוק מחנה יהודה

סודות ואהבות ברחוב הנביאים -  נהלך לאורכו של רחוב הנביאים, רחוב שהיה לנקודת מפגש בין דתות, לאומי, נספר את סיפורן של הדמויות השונות שהתגוררו ברחוב זה ויצרו בו פסיפס ארכיטקטוני ואנושי מרתק.

עיר ובליבה חומה" – בעקבות תוואי הקו העירוני שחצה את ירושלים בין מלחמת העצמאות למלחמת ששת הימים. מדוע נקבע תוואי זה וכיצד התנהלו החיים במשך 19 שנה כשאר העיר חולקה לשניים וכיצד הושפעה אכלוסיית קו התפר הערבית והיהודית לאחר מלחמת ששת הימים. סיור מטיילת ארמון הנציב אל סינמטק ירושלים על הקו העירוני שברחוב נעמי ועשהאל.

בעקבות הצנחנים משחררי ירושלים - נצא לסיור בעקבות חטיבת הצנחנים ששחררה את ירושלים ואת הר הבית. נצא משטחי הכינוס של הלוחמים ברחוב שמואל הנביא ונצעד ברחוב 'דרך שכם'. נספר על גבורת הלוחמים ב-'סימטת המוות', כיבוש מוזיאון רוקפלר והעברת הממצא הארכיאולוגי החשוב ביותר במאה ה-20 לידי מדינת ישראל, קרב הסיירת בגשר גת-שמנים, הפריצה לעיר העתיקה דרך שער האריות וכיבוש הר-הבית ונסיים ברחבת הכותל המערבי

 

בעקבות קרבות בירושלים במלחמת השחרור – נבקר ברמת רחל בעקבות עמידתו של קיבוץ בודד מול 2 צבאות ערב, נלך לשכונת מקור חיים ונשמע על שכונה יהודית במצור בתש"ח, משם נמשיך לסיור בשכונת קטמון – שכונה ערבית בתש"ח בעקבות הקרב שהשפיע על פני הישוב היהודי בירושלים ונסיים בשערי העיר העתיקה.

 

נסיך ירושלים – סיפורו של רצח ברנדוט - נטייל בירושלים בעקבות פרשת ההתנקשות ברוזן השוודי פולקה פון-ברנדוט. נעקוב אחר הרוזן ביומו האחרון בירושלים, ואחר יהושע כהן, איש הלח"י ומייסד בית ספר שדה כפר עציון.

 

רמת רחל – ביקור בפארק עצי הזית, תצפית מרהיבה לעבר ירושלים, סיור בארמון רמת רחל מימי מלכי יהודה והממצאים המרשימים מתקופה זו, וסיפור קרבות הגבורה במקום במערכות ישראל השונות

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp